Zespół Szkolno-Przedszkolny w Pustkowie Żurawskim

55-040 Pustków Żurawski ul. Kolejowa 46

tel. (71) 390-85-80

E-mail: sppz@zsppustkow.pl

Przejdź do strony głównej

Sobota, 18 maja 2024

Udostępnianie informacji publicznej

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 5/2021
Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pustkowie Żurawskim
z dnia 17.05.2021 r.



Instrukcja w sprawie zasad udostępnienia informacji publicznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Pustkowie Żurawskim

§ 1
1. Udostępnianie informacji publicznych, znajdujących się w posiadaniu Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pustkowie Żurawskim następuje poprzez:
a. ogłaszanie informacji publicznych, w tym dokumentów urzędowych na stronach Biuletynu Informacji Publicznej https://zsp.pustkow.szkolnastrona.pl/bip/
b. udostępnianie na wniosek zainteresowanego
2. Informacja publiczna, która nie została umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej jest udostępniana na wniosek.
3. W celu ułatwienia dostępu do informacji publicznej ustala się – w załączniku nr 1 do instrukcji – fakultatywny wzór wniosku o udostępnienie informacji publicznej.

§ 2
Ilekroć w instrukcji jest mowa o:
• Biuletynie - należy rozumieć Biuletyn Informacji Publicznej.
• Zarządzeniu - należy przez to rozumieć zarządzenie Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pustkowie Żurawskim w sprawie udostępniania informacji publicznej.
• Instrukcji - należy przez to rozumieć Instrukcję w sprawie zasad udostępnienia informacji publicznej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Pustkowie Żurawskim.

§ 3
Każdy wpływający do placówki wniosek o udostępnienie informacji publicznej podlega zarejestrowaniu w rejestrze wniosków o udostępnienie informacji publicznej, prowadzonym przez Sekretariat szkoły.

Rejestr wniosków o udostępnienie informacji publicznej zawiera następujące dane:
• liczba porządkowa,
• data wpływu,
• forma wniosku: pisemna/elektroniczna,
• od kogo wpłynął wniosek,
• przedmiot wniosku,
• data przekazania i komu przekazano wniosek,
• data udzielenia odpowiedzi na wniosek,
• uwagi.
Wzór Rejestru wniosków o udostępnienie informacji publicznej określa załącznik Nr 2 do instrukcji.

§ 4
1. Po otrzymaniu wniosku o udostępnienie informacji publicznej oryginał rejestruje się w rejestrze wniosków o udostępnienie informacji publicznej a następnie przekazuje się w zależności od zakresu żądanych informacji, do odpowiedzialnej osoby.
2. Osoby, którym przekazano wniosek zobowiązane są do:
a. oceny, czy wniosek dotyczy sprawy z zakresu dostępu do informacji publicznej,
b. przygotowania projektu odpowiedzi na wnioski o udzielenie informacji publicznej i przekazania go do Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pustkowie Żurawskim.

§ 5
1. Udostępnienie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.
2. Jeżeli realizacja wniosku wymaga dłuższego okresu przygotowania, powiadamia się pisemnie wnioskodawcę o konieczności wydłużenia terminu załatwienia sprawy, nie dłuższym niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
3. Jeżeli w wyniku udostępnienia informacji publicznej na wniosek, o którym mowa w art. 10 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, podmiot obowiązany jest do udostępnienia ma ponieść dodatkowe koszty związane ze wskazanym we wniosku sposobem udostępnienia lub koniecznością przekształcenia informacji w formę wskazaną we wniosku, podmiot ten może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom.

§ 6
Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji publicznej następuje w drodze decyzji wydanej przez Dyrektora Zespołu lub osobę upoważnioną.

§ 7
Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny, z zastrzeżeniem art. 15.1. ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Jeżeli wytworzenie informacji publicznej wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów, dopuszcza się pobranie od wnioskodawcy opłaty w wysokości odpowiadającej tym kosztom.
W razie poboru opłaty :
• W terminie 14 dni od daty złożenia wniosku należy powiadomić wnioskodawcę o konieczności wniesienia opłaty w związku z udostępnieniem informacji publicznej.
• Wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia może:
o zmienić wniosek o udostępnienie informacji publicznej – wówczas zmodyfikowany wniosek rozpatruje się ponownie,
o wycofać wniosek o udostępnienie informacji publicznej – wówczas wniosek nie podlega dalszemu rozpatrywaniu.

 

§ 8
Wykonywanie obowiązków polegających na udostępnianiu informacji publicznej na wniosek podlega nadzorowi Dyrektora Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Pustkowie Żurawskim.

§ 9
Przekazywanie informacji publicznej do zamieszczenia w BIP
1) Pracownik, który w ramach swoich kompetencji wytwarza informację publiczną podlegającą publikacji w BIP lub odpowiada za jej przechowywanie, zobowiązany jest do przekazania osobie odpowiedzialnej za BIP jej kopii.
2) Osoba odpowiedzialna za BIP zobowiązana jest do zwrotnego potwierdzenia faktu otrzymania informacji publicznej do publikacji. Potwierdzenie następuje bez zbędnej zwłoki poprzez wpisanie daty otrzymania informacji i złożenie swojego podpisu.
3) Informacja publiczna przekazana do publikacji w BIP jest przechowywane przez osobę, która wytworzyła taką informację.


§ 10
Ogólne zasady publikowania informacji publicznej w BIP
1) Publikowanie informacji w BIP odbywa się zgodnie z wymogami określonymi w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.
2) Udostępniając informacje publiczne publikowane w Biuletynie Informacji Publicznej, placówka jest obowiązana do:
a) oznaczenia informacji danymi określającymi podmiot udostępniający informacje,
b) podania w informacji danych określających tożsamość osoby, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji,
c) dołączenia do informacji danych określających tożsamość osoby, która wprowadziła informację do Biuletynu Informacji Publicznej,
d) oznaczenia czasu wytworzenia informacji i czasu jej udostępnienia,
e) zabezpieczenia możliwości identyfikacji czasu rzeczywistego udostępnienia informacji.
3) Informacje publiczne zamieszczane na stronie BIP nie mogą zawierać reklam oraz niewyjaśnionych skrótów, z wyjątkiem skrótów powszechnie przyjętych i zrozumiałych.
4) Ograniczenie praw do informacji publicznej:
1. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o ochronie informacji niejawnych oraz o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych.
2. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu ze względu na prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy. Ograniczenie to nie dotyczy informacji o osobach pełniących funkcje publiczne, mających związek z pełnieniem tych funkcji, oraz przypadku, gdy osoba fizyczna lub przedsiębiorca rezygnują z przysługującego im prawa.
2a. Prawo do informacji publicznej podlega ograniczeniu w zakresie i na zasadach określonych w przepisach o przymusowej restrukturyzacji.
3. Nie można, z zastrzeżeniem pkt. 1,2 i 2a ograniczać dostępu do informacji publicznej o sprawach rozstrzyganych w postępowaniu przed organami państwa, w szczególności w postępowaniu administracyjnym, karnym lub cywilnym, ze względu na ochronę interesu strony, jeżeli postępowanie dotyczy władz publicznych lub innych podmiotów wykonujących zadania publiczne albo osób pełniących funkcje publiczne- w zakresie tych zadań.
4. Ograniczenia dostępu do informacji w sprawach, o których mowa w pkt. 3, nie naruszają prawa do informacji o organizacji i pracy organów prowadzących postępowania, w szczególności o czasie, trybie i miejscu oraz kolejności rozpatrywania spraw.
5) W przypadku wyłączenia jawności informacji publicznej, w BIP zamieszcza się komentarz w którym podaje się zakres wyłączenia, podstawę prawną wyłączenia jawności oraz wskazuje się organ lub osobę, które dokonały wyłączenia.
6) W przypadku publikacji kopii dokumentów, wyłączenia jawności ich fragmentów, dokonuje się poprzez skuteczne zakrycie chronionych danych wraz z obowiązkowym załączeniem na końcu udostępnianego dokumentu, dodatkowej strony z komentarzem o których mowa w ust. 5.
7) Wyłączenia jawności informacji publicznej wraz z komentarzem, dokonuje pracownik merytorycznie odpowiedzialny za wytworzenie lub przechowywanie tej informacji.
8) Dyrektor dokonując wyłączenia jawności informacji odpowiada za ograniczenia w prawie do informacji publicznej.
9) Informacja publiczna może zostać zamieszczona na stronie BIP w postaci plików z danymi w formacie PDF, umożliwiającym sprawne wyszukiwanie treści poprzez wyszukiwarki.
10) Dyrektor Zespołu współpracuje z osobą odpowiedzialną za prowadzenie strony BIP w udzielaniu wyjaśnień w sprawie obowiązującego stanu prawnego z zakresu prowadzenia BIP.
11) Informacja publiczna, która nie została udostępniona w BIP jest udostępniana w trybie wnioskowym.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metryczka

Wytworzono:2021-06-08 08:46przez: Administrator BIP
Opublikowano:2021-06-08 08:46przez: Administrator BIP
Podmiot udostępniający: Zespół Szkolno-Przedszkolny w Pustkowie Żurawskim
Odwiedziny:935

  • Brak wpisów.